Welkom bij Actuele Marketing Topics!!! Vergeet het GASTENBOEK niet te tekenen en stem op de POLL!!!

donderdag, december 28, 2006

Speedshoppen: een nieuwe manier van verkopen

Webwinkel iToko.nl heeft een nieuwe manier van verkopen geintroduceerd.

iToko.nl is een innovatieve internetshop uit Groningen en biedt elke dag één product aan. Een gat in de markt; de gadgets zijn niet aan te slepen. Maar iToko.nl wil verder. Het Groningse bedrijf introduceert op tien oktober een uniek concept: speedshoppen.

Aanbiedingen die slechts tien minuten online staan. Uit onderzoek dat het internetbedrijf onder ruim 700 eigen gebruikers heeft laten uitvoeren, is gebleken dat internetconsumenten niet alleen op zoek zijn naar scherpe prijzen maar ook naar een event. Ze willen wat te beleven hebben tijdens het online shoppen en vinden de reguliere webshops saai en weinig uitdagend.

iToko.nl wil het online shoppen met speedshoppen van een extra dimensie voorzien. Elke tiende van de maand lanceert het internetbedrijf zo'n event, waarbij een aanbieding vanaf 22.00 uur precies tien minuten online staat. De aanbieding kan elke maand een leuke gadget zijn maar kan ook uit andere soorten producten bestaan zoals: consumentenelektronica, parfums of speelgoed. Het idee van elke dag één product komt niet uit de lucht vallen.

Uit onderzoek van Marketresponse, een groot Nederlands onderzoeksbureau, is gebleken dat een overdaad aan keus kan leiden tot depressies en dat 42 procent van de consumenten aangeeft hulp te kunnen gebruiken bij de aanschaf van nieuwe producten. Het aantal consumenten dat zich inmiddels op de website heeft aangemeld is enorm.

(source: weblog.coolmedia.nl)