Welkom bij Actuele Marketing Topics!!! Vergeet het GASTENBOEK niet te tekenen en stem op de POLL!!!

maandag, november 27, 2006

Voorspelde marketingtrends voor 2007

De belangrijkste marketingtrend voor 2007 is het toepassen van e-marketing en webbased applicaties. In een inventarisatie van adviesbureau Berenschot noemt 44 procent van de ondervraagde marketeers deze trend als meest in het oog springend.

In 2004 werd deze trend nog als minst belangrijke beschouwd. De trend stond toen op een tiende plek, maar klom een jaar later naar plek 4.

De belangrijkste uitkomsten voor 2007:
    1. Internet, e-marketing and web-based applications (44%)
    2. Alliances & partnerships (38%)
    3. Branding: increased importance (29%)
    4. Product and process innovation and co-development (25%)
    5. Globalization of markets (23%)
    6. Increased use of Information technology (21%)
    7. Channel alignment and channel choices (21%)
    8. Customer value analysis (21%)
    9. Entertainment and/or experience marketing (20%)
    10. Buzz & Viral marketing (20%)
    11. Holistic marketing (18%)
Consumenten besteden volgens de onderzoekers veel tijd online, traditionele communicatiekanalen voldoen daarom niet meer. Het veranderende medialandschap vereist dat ondernemingen een manier moeten vinden om online met hun klanten en partners te communiceren. Dat moet echter veel verder gaan dan een brochure.

Aldus Berenschot:

"Een online dialoog is tegenwoordig goed mogelijk en moet daarom ook gezocht worden. Niet alle bedrijven zijn echter gebaat bij een business(sales)-element op hun website. Internet maakt het volgens de onderzoekers tenslotte mogelijk om de meeste trends op een effectieve, goedkope manier te combineren."


(Sources: www.dutchcowboys.com, tijdschrift voor Marketing nr.10 november 2006)

1 Comments:

At 27 november, 2006 16:48, Blogger Studenten Marketing said...

Stephanie thys:

Deze post sluit nauw aan bij mijn post van 1 november. Het bewijst nog maar eens dat internet een zeer belangrijk medium is en dat dit groter en groter wordt in de toekomst. De consument is hier een grote machtsfactor: hij kan online ongecensureerd zijn mening geven over eender welk product. Het is daarom van groot belang voor ondernemingen om hiermee rekening te houden!
Lees mijn post na op stratmar.blogspot.com

Groetjes

 

Een reactie posten

<< Home