De mens centraal!
Een aantal zaken waar we als marketeers van de toekomst rekening mee moeten houden!
Trend 1: Fun + Func
De toekomst van technologie wordt bepaald door de behoefte aan eenvoud en aan illusie en fantasie.
Trend 2: Emogine
De opvolger van de beleveniseconomie is de trend Emogine, een samentrekking van emotie (emotion) en verbeelding (imagine).
Trend 3: Soft Sense
Waar aan de buitenkant verharding de norm is, zijn binnenshuis en onderhuids zachte waarden belangrijk.
Trend 4: Meaning
De menselijke maat wordt ingevuld door maatschappelijke verantwoordelijkheid, betrokkenheid en zingeving.
Trend 5: Belong(ing)
Individualisering maakt plaats voor de tegentrend socialisering, het streven naar saamhorigheid en verbondenheid.
Trend 6: Local Home
Onder invloed van de-globalisering en regionalisering staan het nationale en het lokale voorop.
Trend 7: Past Present
Past Present staat voor het verlangen naar vroeger en voor het vasthouden aan het bekende.
Trend 8 Vital Beauty
Onder invloed van de verzilvering komt de nadruk te liggen op vitaliteit, gezondheid en schoonheid.
Trend 9: Safe + Secure
We worden meer dan ooit geconfronteerd met risico's waar we geen invloed op uit kunnen oefenen.
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home