Alternatieve reclame
Reclame met geur
Dat koffie naast smaak tevens met geur geassocieerd wordt is een gekend gegeven. Daarom besloot Douwe Egberts de geur eens aan een breder publiek te brengen door bushokjes met een speciale geurverspreider te voorzien. Boven de reclameborden met hun nieuwste koffiecreatie voor de senseotoestellen werd de verspreider aangebracht die de geur van de nieuwe koffie verspreidde. Een rare gewaarwording voor de wachtende busreizigers toen ze plots lekkere koffiegeuren opsnoven.
Magazine op fles
Geen extra gadgets bij dit magazine om de verkoop aan te zwengelen. 'iLove', een blad uit Australië, bedacht het idee om het magazine in een 'on-product' formule op de markt te brengen en met groot succes. In pocketformaat wordt het magazine op een fles water aangebracht en verkocht. Het biedt een ware win-winsituatie voor alle betrokkenen. Voor de adverteerders in het magazine gaat er tevens een nieuwe wereld open aangezien het blad bij een breder publiek terecht wordt. Dat het hier om een ware succesformule handelt werd snel duidelijk in de verkoopcijfers.
Spitsreclame / reclame in de file
Een motorrijder rijdt rond op de snelwegen met een reclamebord op de rug. Die wordt zeker gezien!
(Meer info : www.spitsreclame.nl/index.htm )
iPod-Baby
De 'ipod' is een door Apple ontwikkelde muziekspeler. Nu werd als marketing spin-off ook het ipod luierpakje op de markt gebracht. Het heeft het design meegekregen van de gekende ipod en reageert volgens de fabrikant zelfs op streling en knuffeltjes.
(meer info: zie http://www.ipodmybaby.com/)
(Sources: www.ludoclaes.be, www.marchbox.com)
1 Comments:
blijft goed, knap en spannend. zonde dat je geen discussies aan de gang krijgt via "comments". dat zou je werk echt helemaal af maken. Nu heb ik het gevoel dat je prestatie in de afdeling niet naar waarde geschat wordt;
Een reactie posten
<< Home