Welkom bij Actuele Marketing Topics!!! Vergeet het GASTENBOEK niet te tekenen en stem op de POLL!!!

woensdag, oktober 25, 2006

Nanotechnologie in onze sokken?!?

Nanotechnologie is een van de dingen waar we in de toekomst meer en meer mee zullen te maken krijgen. Het is de techniek die het mogelijk moet maken te werken met deeltjes in de orde van grootte van een nanometer, één miljardste meter.

Sing Land Bio Tech is een organisatie die wereldwijd leider wil worden op het gebied van nanotechnologie. Deze organisatie heeft reeds twee producten waarin zij nanotech toepassen namelijk sokken en tandpasta. Sing Land Bio Tech stopt namelijk nanozilverdeeltjes in in deze producten….

Waarom??? Enkele actuele toepassingen...

Zoals we allemaal weten zitten er in sokken en op tanden bacterien. Nu blijkt dat zilverdeeltjes antibacteriële eigenschappen bezitten. Door middel van nanotechnologie worden deze eigenschappen een paar honderd keer versterkt. De minuscule nanozilverdeeltjes doden de bacteriën zeer effectief met als gevolg: sokken kunnen veel langer gedragen worden (mensen met zweetvoeten kunnen hierdoor wat eenvoudiger door het leven) en tandpasta heeft een veel betere en langere werking (aantal dagen).

Ook de auto ontkomt in de nabije toekomst niet aan nanotechnologie. Er zijn nano-autolakken in ontwikkeling die vuilbestendiger zijn (niet meer wekelijks je auto wassen) en die resistent zijn tegen krassen. Voor de auto-industrie kan dat heel interessant zijn maar wellicht ook bedreigend. Wat gebeurd er met de schadebedrijven met de komst van deze nanolak. Het is natuurlijk ook maar een kleine stap om in deze nanolak in de toekomst intelligentie te stoppen en ervoor te zorgen dat de kleuren van de auto dagelijks gewijzigd kunnen worden.

Conclusie

Het mooie van deze voorbeelden van nanotechnologie is dat ze zo gewoontjes zijn. Nanotech is niet alleen voor rocketscience, het is juist voor onze alledaagse producten zoals deze voorbeelden aangeven. Dit zorgt ervoor dat de belangrijkste stap in de doorbraak van de toepassing van nanotechnologie, nammelijk acceptatie door de consument, veel dichterbij komt.

(sources: www.extendlimits.nl)